Köpvillkor

Fyll i formuläret nedan så svarar vi så fort vi kan!

Ångerrätt och Reklamation

Privatperson

Ångerrätt

Vid köp av varor från oss på internet, telefon eller i butik har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt eller köpt på plats. Ångerrätten gäller endast vid uppvisande av markering som produkten fick vid köpet (Vi markerar begagnade reservdelar för att enkelt urskilja våra egna produkter, be alltid om markering för att kunna ångra köpet). Vid utnyttjande av ångerrätt för produkter beställda på distans måste du meddela oss om att du ångrar köpet genom att fylla i formuläret nedan. I formuläret ska det framgå TYDLIGT att du ångrar köpet, dina kontaktuppgifter samt ordernummer (står på följesedel/kvitto och börjar på "Z"). Det ska även framgå vilken produkt du ångrar köpet av. Vid utnyttjande av ångerrätt för produkter köpta i butik krävs uppvisande av kvitto samt markering som gjordes vid köp.

Reklamation

Vid reklamation av produkter köpta på distans måste kunden fylla i formuläret nedan, det måste TYDLIGT framgå vad som är fel på varan och hur det borde fungerat egentligen (endast "trasig." räcker alltså inte). Kunden måste även ange sina kontaktuppgifter samt ordernummer (står på följesedel/kvitto och börjar på "Z"). Reklamationer behandlas endast om produkten har vår markering, be alltid om markering vid köp. Vi ersätter eventuella fraktkostnader om produkten returneras till oss enligt ovanstående instruktioner. Vid reklamation av produkter köpta i butik krävs uppvisande av kvitto samt skriftlig förklaring av felet samt hur det borde fungerat egentligen. Medföljande komponenter vid köp av motor eller liknande vara, exempelvis bränsleförsörjning, koppling, tändsystem, avgasrening, grenrör etc. omfattas ej av bytesrätten. Kundens monterings- och demonteringskostnader ersättes ej, inte heller reskostnader som eventuellt fel åsamkat.

Företag

Ångerrätt

Vi tillämpar ingen ångerrätt för företag, varken för produkter köpta på distans eller i butik. Våra företagsrabatter gäller inte utan organisationsnummer.

Reklamation

Vid reklamation av produkter köpta på distans måste du fylla i formuläret nedan, det måste TYDLIGT framgå vad som är fel på varan och hur det borde fungerat egentligen (endast "trasig." räcker alltså inte). Du måste även ange dina kontaktuppgifter samt ordernummer (står på följesedel/kvitto och börjar på "Z"). Reklamationer behandlas endast om produkten har vår markering, be alltid om markering vid köp. Vi ersätter eventuella fraktkostnader om produkten returneras till oss enligt ovanstående instruktioner. Vid reklamation av produkter köpta i butik krävs uppvisande av kvitto samt skriftlig förklaring av felet samt hur det borde fungerat egentligen. Medföljande komponenter vid köp av motor eller liknande vara, exempelvis bränsleförsörjning, koppling, tändsystem, avgasrening, grenrör etc. omfattas ej av bytesrätten. Kundens monterings- och demonteringskostnader ersättes ej, inte heller reskostnader som eventuellt fel åsamkat.